UNITY3D-bestanden zijn archieven van verschillende game-gegevensbestanden en game-activabestanden die worden gebruikt bij het maken en spelen van 3D-games. UNITY3D-bestanden worden door de Unity Technologies gemaakt om hun eigen platformonafhankelijke game-engine met de naam "Unity" te gebruiken. De Unity-game-engine wordt gebruikt om videogames te ontwikkelen voor zowel webpagina's als voor pc en mobiele apparaten.
UNITY3D is een game-bestandstype dat kan worden afgeleid van een Unity Scene-bestand. Unity Scene-bestand bevat meestal alle gegevens die deel uitmaken van de 3D-omgeving van de game, inclusief objecten, gebouwen, mensen, verlichting en dialogen. Unity scene-bestand is de losse vorm van gecomprimeerde UNITY3D-bestanden.
Met UNITY3D-bestanden kunnen gebruikers 3D-gameplay ervaren met de nieuwste webbrowsers. De Unity Web Player-plug-in moet vóór het spelen in de browser worden geïnstalleerd.
De .Asset-bestanden in het UNITY3D-bestand hebben meestal een gesloten gesloten indeling. Het openen, wijzigen en extraheren van de gegevens binnen is alleen beperkt tot Unity Technologies en Unity game-engine.
Na dubbelklikken op het pictogram van het onbekende bestand, moet het systeem het openen in de standaardsoftware die het ondersteunt. Als dit niet gebeurt, download en installeer dan de Unity -software en koppel het bestand vervolgens handmatig eraan.
Als het systeem Unity of vergelijkbare software bevat die bestanden met de extensie UNITY3D ondersteunt, moet u dit eerst downloaden en installeren. Hieronder vindt u een lijst met de meest gebruikte applicaties die werken met UNITY3D. Nadat u naar de subpagina van het programma bent gegaan, vindt u een link naar de website van de ontwikkelaar, waar u het software-installatieprogramma veilig kunt downloaden.
Als de gebruiker al een van de geïnstalleerde applicaties heeft, is de volgende stap deze te koppelen aan de bestandsextensie UNITY3D. Dit kan op twee manieren - één is om de Windows Registry en HKEY_CLASSES_ROOT- sleutels handmatig te bewerken. De tweede manier is eenvoudiger en absoluut aanbevolen voor minder geavanceerde gebruikers.
Onthouden! Handmatig bewerken van het systeemregister wordt alleen aanbevolen voor geavanceerde gebruikers en wijzigingen die zonder de juiste kennis worden aangebracht, kunnen leiden tot schade aan het systeem.
Soms gebeurt het dat ondanks de juiste applicatie en de juiste configuratie er nog steeds problemen zijn met het openen van de UNITY3D -bestanden. U moet dan ontdekken wat de oorzaak van het probleem is.
Wanneer alle bovenstaande methoden hebben gefaald, blijft het contact opnemen met een IT-specialist of ontwikkelaars van het UNITY -programma.