SMIL staat voor Synchronized Multimedia Integration Language. Bestanden die de SMIL-bestandsextensie bevatten, zijn geschreven in de XML-taal en lijken erg op HTML-pagina's. Er zijn vier verschillende versies van SMIL waaronder SMIL 1.0, SMIL 2.0, SMIL 2.1 en SMIL 3.0.
Het SMIL-bestandsformaat wordt gebruikt om diavoorstellingen en presentaties te ontwikkelen. De dia's in deze bestanden kunnen audio-, video- en tekstinformatie bevatten, evenals verwijzingen naar andere streaming audio- en videobestanden.
Het SMIL-bestandsformaat wordt gebruikt door verschillende Nokia-telefoons, zoals de Nokia 3560 en 6600.
Na dubbelklikken op het pictogram van het onbekende bestand, moet het systeem het openen in de standaardsoftware die het ondersteunt. Als dit niet gebeurt, download en installeer dan de RealPlayer -software en koppel het bestand vervolgens handmatig eraan.
Als het systeem RealPlayer of vergelijkbare software bevat die bestanden met de extensie SMIL ondersteunt, moet u dit eerst downloaden en installeren. Hieronder vindt u een lijst met de meest gebruikte applicaties die werken met SMIL. Nadat u naar de subpagina van het programma bent gegaan, vindt u een link naar de website van de ontwikkelaar, waar u het software-installatieprogramma veilig kunt downloaden.
Als de gebruiker al een van de geïnstalleerde applicaties heeft, is de volgende stap deze te koppelen aan de bestandsextensie SMIL. Dit kan op twee manieren - één is om de Windows Registry en HKEY_CLASSES_ROOT- sleutels handmatig te bewerken. De tweede manier is eenvoudiger en absoluut aanbevolen voor minder geavanceerde gebruikers.
Onthouden! Handmatig bewerken van het systeemregister wordt alleen aanbevolen voor geavanceerde gebruikers en wijzigingen die zonder de juiste kennis worden aangebracht, kunnen leiden tot schade aan het systeem.
Soms gebeurt het dat ondanks de juiste applicatie en de juiste configuratie er nog steeds problemen zijn met het openen van de SMIL -bestanden. U moet dan ontdekken wat de oorzaak van het probleem is.
Wanneer alle bovenstaande methoden hebben gefaald, blijft het contact opnemen met een IT-specialist of ontwikkelaars van het REALPLAYER -programma.